Belgia i Holandia rozpoczynają wdrażanie zakazu reklam zakładów sportowych


Best Casinos 2025
Belgia i Holandia wprowadziły nowe przepisy ograniczające publiczne reklamy zakładów i hazardu od 1 lipca 2023 r. W Belgii nowe przepisy będą miały wpływ na wszystkie formy reklam zakładów sportowych, w tym sponsorowanie koszulek. Jednak belgijska loteria narodowa jest wyjątkiem ze względu na jej datki na cele charytatywne.
Reformy w obu Belgia I Holandia wynikają z wpływu odpowiednich przedstawicieli rządów obu krajów. Vincent Van Quickenborne, belgijski minister sprawiedliwości i Franc Weerwind, holenderski minister ds. ochrony prawnej, stoją na czele działań zmierzających do zakazania publicznych reklam zakładów.
Podobna sytuacja ma obecnie miejsce w Australii, a parlamentarny zespół śledczy niedawno opublikował swój raport. Raport zaleca wprowadzenie zakazu reklam hazardu w czterech etapach w ciągu 3 lat. Jednak rząd nie poparł jeszcze publicznie zaleceń.
Po powrocie do Belgii Van Quickenborne przedstawił w maju 2022 roku dekret królewski zakazujący reklamy zakładów, porównując go z „nowym paleniem”. W lipcu tego samego roku jego holenderski odpowiednik Weerwind ujawnił swój własny zestaw reform.
W marcu 2023 r. rząd belgijski ogłosił daleko idący zakaz w zakresie reklamy zakładów i gier, w tym sponsoringu sportowego. Po 1 lipca 2023 r. wszystkie reklamy zakładów będą nielegalne w mediach publicznych, takich jak radio, telewizja, czasopisma, gazety i miejsca publiczne.
Ponadto firmy bukmacherskie od 1 stycznia 2025 r. nie będą już reklamować swoich usług na stadionach. Nowe prawo uniemożliwi regulowanych operatorów zakładów sportowych od sponsorowania profesjonalnych drużyn sportowych również do 1 stycznia 2023 roku.
Łagodniejszy zakaz w Holandii
1 lipca Holenderski Urząd ds. Gier (Kansspelautoriteit/KSA) oficjalnie wdrożył zakaz reklam zakładów, twierdząc, że jest on nieco łagodniejszy niż w Belgii. Obecnie holenderskie firmy bukmacherskie nie mogą reklamować się w telewizji, radiu, gazetach i czasopismach. Obejmuje to również reklamy w miejscach publicznych, takich jak billboardy i przystanki autobusowe.
Na szczęście marketing online trwa, choć na bardziej rygorystycznych zasadach. Firmy bukmacherskie mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem Internetu, aplikacji społecznościowych, mailingów bezpośrednich i telewizji na żądanie.
KSA wyjaśniło operatorom, że celem zakazu jest ochrona wrażliwych grup, w tym młodych dorosłych, przed uzależnieniem od hazardu. Ponadto regulator powtórzył, że firmy bukmacherskie muszą mieć odpowiednią politykę rekrutacyjną.
Urząd oświadczył:
„KSA ostrzega posiadaczy zezwoleń, aby nie przekraczali granic. Jeśli KSA napotka oczywiste naruszenia, natychmiast podejmie działania egzekucyjne”
Powiązane wiadomości
