Betting OnlineWiadomościBelgia i Holandia rozpoczynają wdrażanie zakazu reklam zakładów sportowych

Belgia i Holandia rozpoczynają wdrażanie zakazu reklam zakładów sportowych

Last updated: 26.03.2025
Ethan Moore
Opublikowano przez:Ethan Moore
Belgia i Holandia rozpoczynają wdrażanie zakazu reklam zakładów sportowych image

Best Casinos 2025

Belgia i Holandia wprowadziły nowe przepisy ograniczające publiczne reklamy zakładów i hazardu od 1 lipca 2023 r. W Belgii nowe przepisy będą miały wpływ na wszystkie formy reklam zakładów sportowych, w tym sponsorowanie koszulek. Jednak belgijska loteria narodowa jest wyjątkiem ze względu na jej datki na cele charytatywne.

Reformy w obu Belgia I Holandia wynikają z wpływu odpowiednich przedstawicieli rządów obu krajów. Vincent Van Quickenborne, belgijski minister sprawiedliwości i Franc Weerwind, holenderski minister ds. ochrony prawnej, stoją na czele działań zmierzających do zakazania publicznych reklam zakładów.

Podobna sytuacja ma obecnie miejsce w Australii, a parlamentarny zespół śledczy niedawno opublikował swój raport. Raport zaleca wprowadzenie zakazu reklam hazardu w czterech etapach w ciągu 3 lat. Jednak rząd nie poparł jeszcze publicznie zaleceń.

Po powrocie do Belgii Van Quickenborne przedstawił w maju 2022 roku dekret królewski zakazujący reklamy zakładów, porównując go z „nowym paleniem”. W lipcu tego samego roku jego holenderski odpowiednik Weerwind ujawnił swój własny zestaw reform.

W marcu 2023 r. rząd belgijski ogłosił daleko idący zakaz w zakresie reklamy zakładów i gier, w tym sponsoringu sportowego. Po 1 lipca 2023 r. wszystkie reklamy zakładów będą nielegalne w mediach publicznych, takich jak radio, telewizja, czasopisma, gazety i miejsca publiczne.

Ponadto firmy bukmacherskie od 1 stycznia 2025 r. nie będą już reklamować swoich usług na stadionach. Nowe prawo uniemożliwi regulowanych operatorów zakładów sportowych od sponsorowania profesjonalnych drużyn sportowych również do 1 stycznia 2023 roku.

Łagodniejszy zakaz w Holandii

1 lipca Holenderski Urząd ds. Gier (Kansspelautoriteit/KSA) oficjalnie wdrożył zakaz reklam zakładów, twierdząc, że jest on nieco łagodniejszy niż w Belgii. Obecnie holenderskie firmy bukmacherskie nie mogą reklamować się w telewizji, radiu, gazetach i czasopismach. Obejmuje to również reklamy w miejscach publicznych, takich jak billboardy i przystanki autobusowe.

Na szczęście marketing online trwa, choć na bardziej rygorystycznych zasadach. Firmy bukmacherskie mogą reklamować swoje usługi za pośrednictwem Internetu, aplikacji społecznościowych, mailingów bezpośrednich i telewizji na żądanie.

KSA wyjaśniło operatorom, że celem zakazu jest ochrona wrażliwych grup, w tym młodych dorosłych, przed uzależnieniem od hazardu. Ponadto regulator powtórzył, że firmy bukmacherskie muszą mieć odpowiednią politykę rekrutacyjną.

Urząd oświadczył:

„KSA ostrzega posiadaczy zezwoleń, aby nie przekraczali granic. Jeśli KSA napotka oczywiste naruszenia, natychmiast podejmie działania egzekucyjne”

Powiązane wiadomości

Pokaż więcej
Ethan „BetMaster” Moore, urodzony wśród pulsującej energii Londynu, łączy bystry, analityczny umysł ze sportową ekscytacją. Jako główny autor BettingRanker oferuje unikalne połączenie statystyk, strategii i historii, dzięki czemu świat zakładów sportowych jest zarówno przystępny, jak i ekscytujący.Więcej postów autora