NFL został po raz pierwszy uruchomiony w 1920 roku, ale żadna impreza Super Bowl nie odbyła się aż do czterech dekad później. Grupa biznesmenów próbowała przejąć futbolowe franczyzy w 1960 roku, ale nigdy nie przejęli NFL. Zamiast tego założyli AFL: American Football League. W ciągu następnych kilku lat AFL i NFL rywalizowały o graczy i fanów. Ale założyciele doszli do konsensusu w 1970 roku i połączyli ligi.
To było 15 stycznia 1967, kiedy odbyła się pierwsza impreza Super Bowl, w której udział wzięli Kansas City Chiefs z AFL i Green Bay Packers z NFL. W tym czasie bilety sprzedawano średnio po 12 USD, a gra przyciągnęła około 61 000 fanów. Packers wygrali z Chiefs 35-10. Odbył się w Memorial Coliseum i był uważany za mecz o mistrzostwo świata AFL-NFL i transmitowany przez NBC i CBS. Później nazwę zmieniono na Super Bowl.
Sezon II i później
W 1968 Packers pokonali Oakland Raiders w Super Bowl II 33-14. W wielu oczach mistrzowie AFL nie mogli pokonać najlepszych NFL. W jednym z największych problemów, New York Jets, mistrzowie AFL, pokonali Baltimore Colts (NFL), 16-7 w 1969 roku. Popularność Super Bowl nadal rosła po fuzji AFL-NFL. Trzy drużyny, Dallas Cowboys, Miami Dolphins i Pittsburgh Steelers, zdominowały scenę w latach 70-tych.
W całej historii Super Bowl reklamy w przerwie meczu były ogromną atrakcją. Początkowo taką rozrywką byli astronauci, musztry wojskowe i orkiestry marszowe. Z biegiem czasu zmieniło się to dramatycznie, dołączając wykonawców, takich jak gwiazdy popu, zespoły rockowe i piosenkarze z Broadwayu.
Z tego powodu reklamy Super Bowl są najdroższymi spośród transmitowanych w telewizji mistrzostw sportowych w USA. Na przykład 30-sekundowa reklama kosztowała w 2016 r. prawie 5 milionów dolarów.